Memories: een koor om niet te vergeten

Muziek stimuleert het geheugen en komen vergeten herinneringen weer boven. Wie herinnert zich niet de liedjes van Wim Sonneveld, Toon Hermans, Vader Abraham, etc. Liedjes die ook mensen met niet-aangeboren hersenletsel, beginnende dementie of geheugenproblemen doen opveren en uit volle borst doen meezingen. En daarom is op 17 september 2019 zangkoor Memories opgericht, met de bedoeling om juist deze mensen met hun eventuele mantelzorgers fijn met elkaar te laten zingen onder leiding van 2 professionele mensen: dirigent Els van der Waard met ondersteuning van pianist Rob van Heck.
Els van der Waard heeft een repertoire samengesteld van vooral Nederlandstalige, niet al te moeilijke maar mooie muziek. De liedjes zijn daarom niet alleen heel fijn voor de koorleden om te zingen, maar ook om als toehoorder bij een optreden naar te luisteren en eventueel mee te zingen, hierbij uitgenodigd door Els van der Waard.