DIRIGENT

De sopraan Els van der Waard begint al op jonge leeftijd met pianolessen. Na een studie logopedie start zij op 27-jarige leeftijd met de conservatoriumopleiding in Zwolle waar zij klassieke zang als hoofdvak studeert en piano als bijvak. Na afronding van haar studie vervolgt ze haar lessen bij onder meer Derek Anthony in Hong Kong, Erna Spoorenberg, Paula de Wit en Livio Gabrielli.

Els volgde Masterclasses bij Rudolf Jansen samen met de pianiste Elizabeth Scarlat. Zij vertolkt een breed repertoire en verleent haar solistische medewerking aan koren en orkesten. Onlangs zong zij Lieder eines fahrenden Gesellen met het Nijmeegs Studentenorkest, Collegium Musicum Carolinum o.l.v. Frans-Aert Burghgraef.

Zij werkt samen met verschillende pianisten Elizabeth Scarlat, Evert van Merode, Matty Huyts, Ad Broeksteeg, Rob van Heck en Alejandro Ormaza en geeft regelmatig liedrecitals waarbij haar voorkeur uitgaat naar met name het laat-romantisch repertoire: R.Strauss, J.Brahms, H.Wolf en E.Granados, Turina, Tchaikovsky, Brahms. Stolz, Lehár en Kálmán. Met Emile van der Peet, Coert van den Berg en Elizabeth Scarlat vormde zij het Operakwartet Soare.

Els heeft een zangpraktijk in Eindhoven.

Zij is dirigent van verschillende koren: Memorieskoor, het Wilhelmina Mannenkoor en het koor De Toonkunst.

PIANO

Rob van Heck, geboren in 1962, studeerde aan het Maastrichts Conservatorium bij Frederic Meinders. Hier behaalde hij met onderscheiding zijn diploma docerend musicus. Daarna behaalde hij het diploma uitvoerend musicus en aantekening kamermuziek. Solistisch heeft hij opgetreden met o.a. pianoconcerten van Chopin, Beethoven, Gershwin en Mendelssohn.

Rob van Heck is vooral actief binnen de kamermuziek. Naast het Maza trio speelt hij nog in diverse ensembles en duo’s, o.a. met zijn echtgenote violiste Ruth Walpot. Met de Zweedse violist Jan Stigmer heeft hij de afgelopen jaren een aantal buitenlandse tournees gemaakt naar Zweden, Engeland, China en Zuid Amerika.

Rob is ook pianist van het trio Mythisch met Muziek. Verteller Paul Groos brengt op boeiende manier oude mythische verhalen tot leven. Dit wordt muzikaal aangevuld door fluitiste Heleen de Witte en Rob van Heck die muziek uitvoeren die door componisten ooit bij deze verhalen zijn gecomponeerd.

Verder heeft Rob van Heck een lespraktijk en is hij verbonden als pianist aan een aantal koren waaronder de Eindhovense Oratorium Vereniging en de Roostenzangers.

Rob van Heck heeft een YouTube kanaal met begeleidingen speciaal voor zangers. Het bevat een steeds groeiende selectie uit opera aria’s en duetten en het klassieke lied.

VOORZITTER

Jos Ruttenberg is gepensioneerd, was werkzaam bij Philips in de ICT en de laatste 6 jaren als hoofd Opleidingen van Corporate Purchasing. Actief bij Seniorweb Best, bestuurslid Platform Dementie. Verzorgt de publicaties van cursussen, workshops en tips in Groeiend Best.